Тема: В’язання візерунків. Читання схем.               Ажурні візерунки

Мета: навчити учнів читанню  схем; оволодіння учнями правильними прийомами роботи зі спицями (в'язати ажурних візерунків спицями); розвиток координації, точності рухів рук під час в’язання;виховання старанності, уважності під час виконання практичних завдань; формування інтересу до праці в’язальниці.

Завдання для учнів:

  • • учитися набирати і пров’язувати накид;
  • читати схеми і використовувати їх при роботі;
  • • організовувати робоче місце;
  • • дотримуватися правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог під час в’язання спицями.

Інструменти та матеріали: нитки для в’язання, спиці, ножиці.

Наочні посібники, ТЗН і додатковий матеріал:  плакат Візерунки спицями , інструкційні картки Ажурні візерунки , Умовні позначення петель , зразки виробів, ескіз виробу підручник (Трудове навчання. 9 кл. .).

Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, математика

Тип заняття: комбінований

Структура заняття

I.  Організаційний момент................................... 1 хв

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів....    3 хв

III. Мотивація навчальної діяльності учнів……….   3хв

IV. Повідомлення теоретичного матеріалу.........    5 хв

V. Практична робота..........................................

     Вив’язування зразка ажурного узору за схемою 30 хв

VI Підсумки заняття

VIІ.Домашне завдання.......................................... 3 хв

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття.

Створення позитивного емоційного настрою учнів.

Учитель заздалегідь записує на дошці вислів:

Найкраще засвоюються ті знання,

що поглинаються з апетитом.

Невідомий  автор

У ч и т е л ь. Діти, прочитайте, будь ласка, вислів, записаний надошці, і скажіть, як ви його розумієте.Учні пояснюють зміст вислову, після чого вчитель висловлюєсвої побажання до заняття:

Тож сьогодні, любі діти, хочу я вам побажати

Всі знання з апетитом на уроці поглинати.

А щоб ці знання і вміння вам не стали тягарем,

Побажаю всім терпіння і старання. Тож почнем!

ІІ. Актуалізація опорних знань

У ч и т е л ь проводить з учнями евристичну бесіду, під час якої учні намагаються відповідати на такі питання:

1. Яке значення має в’язання в житті людини?(Орієнтовна відповідь учня: «В’язання не лише є приємнимзаспокійливим заняттям, але й приносить чимало позитивнихемоцій, що є потужним поштовхом до втілення нових ідей, підкреслює творчу індивідуальність, відіграє важливу економічнуроль у житті людини».)

2. Від чого залежить якість в’язання?(Орієнтовна відповідь учня: «Якість в’язання залежить відправильно підібраної пряжі. Вона має відповідати призначеннювиробу, його фасону. Залежно від товщини нитки й узору добирають відповідні спиці».)

3. Які види пряжі ви знаєте?(Орієнтовна відповідь учня: «Сьогодні у світі в’язаної моди існує величезна кількість різноманітної пряжі. Для в’язання на спицях використовують вовняні, шовкові, бавовняні, синтетичні та інші нитки; мохер, ангору, кашемір, альпак тощо».)

4. Що означає цифра на спицях?(Орієнтовна відповідь учня: «Товщина спиці позначається

номером, що відповідає її діаметру в міліметрах. Чим більшецифра, тим товща спиця. Номер спиці має відповідати товщиніпряжі.)

5. Як визначити номер спиць, необхідних для в’язання пряжі?(Орієнтовна відповідь учня: «Діаметр спиці має майже вдвічіперевищувати товщину пряжі».)

6. Яку інформацію дає етикетка на пряжі?(Орієнтовна відповідь учня: «На етикетці ниток фабричного виробництва зазначається номер пряжі, виражений дробовимчислом, наприклад, 32/2 або 10/2. Перше число означає товщинунитки. Чим більше число, тим тонша нитка. Число після рискипоказує, зі скількох ниток її спрядено».)

7. Що таке в’язання?(Орієнтовна відповідь учня: «В’язання — це утворення з ниток петель за допомогою відповідних інструментів з метою виготовлення виробу».)

8.Як розрахувати щільність в'язання по горизонталі  (вертикалі)?

9.Для чого роблять такі розрахунки?

10.Як підібрати спиці й пряжу?

11.Для яких виробів доцільно вибрати однобічне в'язання, а для яких — двобічне?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

У ч и т е л ь. Діти, сьогодні на занятті ми продовжуємо вивчати розділ «Технологія виготовлення виробів, в’язаних спицями». Підніміть, будь ласка, руку ті з вас, хто вже знайомий з технікою в’язання ажурних візерунків  спицями. (Виявлення таких учнів та з’ясування, що саме вони вміють робити; означена дія потрібна для того, щоб призначити помічників для проведення практичної частини заняття).

 Пригадаємо, які вам відомі техніки  вив’язування узорів (Додаток В)

Сьогодні на уроці ми вивчимо технологію в’язання ажурних візерунків

Учні сідають групами по три-чотири особи, де одна з них уміє в’язати ажурні візерунки. Повідомлення теми заняття (тему вчитель записує на дошці,учні — у зошитах)«В’язання візерунків. Читання схем. Ажурні візерунки».

Отже, діти, як ви вважаєте, які завдання ми з вами повинні перед собою поставити на занятті, виходячи з його теми? (Проводить бесіду з класом.)

У ч и т е л ь (узагальнює)Діти, під час вивчення цієї теми ви ознайомитеся з прийомами вив’язування ажурів, навчитеся читати схеми. А сьогодні ви дізнаєтесь багато цікавого і корисного, що обов’язково знадобиться вам під час виконання практичних робіт на цьому та наступних заняттях, а також слугуватиме « трампліном» у подальшому формуванні вмінь і навичок в’язання.

IV. Повідомлення теоретичного матеріалу

В’язання візерунків. Читання схем. Ажурні візерунки

Учитель заздалегідь роздає учням інструкційні картки (див. додаток А), за допомогою яких відбувається вивчення теоретичногоматеріалу.

У ч и т е л ь. Пропоную вам розглянути найпростіші ажурні візерунки спицями зі схемами та описом, з якими впорається навіть починаюча майстриня.

(Учитель пропонує учням розглянути матеріал підручника на с. , мал. )

Умовні позначення головних елементів узорів, в’язаних спицями

Для кращого запам’ятовування та розуміння послідовності вив’язування узорів застосовують їх текстовий опис або схеми з умовними знаками. Використовують різні умовні позначення головних елементів в’язаних узорів (див. додаток Б). (Під час розповіді учитель ознайомлює учнів з умовними позначеннями петель і пропонує їм скласти в зошитах таблицю таких знаків.)



 

V. Практична робота

Учитель пояснює учням, чим вони займатимуться під час практичної роботи, розподіляє їх по групах, указує послідовність (користуючись матеріалом підручника на с. 153) та мету діяльності, особисто демонструє прийоми виконання основних елементів

в’язання, ілюструє технологічні картки (див. додаток Б), звертає увагу на дотримання учнями правил безпечної праці під час в’язання. Для оптимізації навчального процесу доцільніше було б продемонструвати учням відеоролик з технології набирання петель початкового ряду (різні способи), утворення лицьових і виворітних петель, закріплення петель останнього ряду. Зазначений метод покращує й унаочнює сприйняття нового матеріалу.

Учні розпочинають самостійне виконання завдань, учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування.

Пам’ятка учням щодо послідовності виконання практичної роботи

1) Добери спиці відповідно до обраної для роботи пряжі.

2) Виконай набирання петель на спиці відповідно до інструкційної картки

3) Здійсни самоконтроль виконаної роботи:

• усі петлі мають бути однакового розміру;

• загальний вигляд в’язаного полотна — рівномірний.

Учні працюють у групах; на столі розкладають: праворуч —спиці та пряжу, ліворуч — те, що може знадобитися в процесі роботи, а перед собою залишають вільне для роботи місце.

Проведення хвилинки відпочинку (руханки)

Учитель вмикає повільну музику («з присмаком моря»), пропонує учням відкласти в’язання, звільнити посередині робочих столів місце і схилити на них голівки, заплющивши очі, та «порелаксувати».

Під час виконання практичної роботи вчитель перевіряє, чи всі учні розпочали роботу (за необхідності повторно інструктує окремих учнів), звертає увагу на організацію робочого місця дітей, контролює правильність виконання ними трудових прийомів та операцій, звертає увагу на робочу позу під час в’язання та дотримання правил безпечної праці, обсяг виконаної роботи.

Після завершення приймає виконану роботу, оцінює її, звертає увагу на якість, демонструє найкращі зразки, а потім представляє вироби з дефектами (за потреби), пояснюючи причини їх виникнення та способи усунення.

 

 

VI. Підсумки заняття

У ч и т е л ь.

Використання записів узорів у вигляді схем за допомогою умовних позначень біль наочний та не такий великий за обсягом, як текстовий опис. Навчившись користуватись цими схемами, ви зможете дуже швидко освоїти в’язання різноманітних узорів. Акуратний зовнішній вигляд в’язаного виробу і його відповідність заданим розмірам залежить від того, наскільки правильно виконані попередні розрахунки щільності в’язання. Не лінуйтеся зв’язати «непотрібний» контрольний зразок і ретельно виконати усі розрахунки.

Учитель дякує учням за плідну спільну роботу на занятті; повідомляє оцінки результатів їх групової та індивідуальної праці; виставляє оцінки в класний журнал і щоденники учнів; повідомляє тему наступного заняття й дає завдання учням до його підготовки.

VII. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал підручника на стор….

2. Завдання для роботи в зошиті: оформити таблицю умовних позначень основних елементів в’язання спицями.

3. За допомогою додаткових джерел пошуку інформації віднайтидва різні зразки в’язаних виробів і стисло описати, чим саме вони видалися привабливими.

4. Виконати вправу    https://learningapps.org/watch?v=pogj71hp316

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток А

 

Візерунок. Ажурні вузлики

опис

Малюнок

1

набираємо петлі, число їх повинно бути кратне 7,плюс 3 п

 

2

У першому ряду пров'язується: 1ліцев., * 1 виворітна .. 1 лицьова., 1 накид, 2 петельки одночасно виворітні, 1 лицьова, 1 виворітна, 1 лицьова.

 

3

У другому ряду наступний порядок в'язання: * 1 виворітна, 2 лицьова, 1 накид, 2 петлі одночасно виворітні, 2 лицьова. *, 1 виворітна

 

4

третій ряд – повторюється як 1й, і так далі

 

 

 

ЗАКІНЧИТИ ПРИКАЗКИ ПРО ПРАЦЮ

- Один працює умом, а другий __________________

- Відчиняй, пане, ворота- йде твоя _____________!

- Гірко поробити – солодко ____________________

- Зароблена копійчина краща за вкрадений ____________

- Без роботи і день _____________ стає

- Зробив роботу – і не маєш _________________

- Бджолка мала, а й та ______________________

- Праця людину ____________________________

- На охочого робочого діло знайдеться_______________

-- Щоб рибку з’їсти, треба _____________________



План проведення Тижня трудового навчання

 

Одним із видів діяльності з трудового навчання є проведення в школі  предметних тижнів. За традицією, Тиждень трудового навчання щорічно проводиться в цікавій і доступній формі для учнів різних класів і вікових груп. Проведення такого заходу викликає в учнів велику цікавість  тому,  що знайомить їх  більш детально із сучасною технікою, виробництвом та технічними досягненнями в різних галузях: сільському господарстві, прмисловості, збройних силах та ін.  Також  це дає можливість кожному бажаючому учневі випробувати себе  в різних етапах тижня, познайомитися більш детально зі спеціальною літературою, фото- і відео матеріалами, представити і презентувати свої вироби на виставках,  зробити будь-яку корисну справу та ін.

 Для координації дій створюється штаб по проведенню Тижня трудового навчання, члени якого заздалегідь ведуть роз’яснювальну роботу про умови конкурсів  та  змагань, порядок підведення підсумків і виявлення переможців. План проведення тижня детально розробляється, обговорюється та затверджується  директором школи і може мати такий вигляд:

День перший   -   інформаційний

Девіз: “Пізнання починається зі здивування” (Арістотель)

1. Радіопередача про значення праці в житті людини, ознайомлення з планом тижня.

2. Бесіди  по класах.

3. Виставки  моделей, виробів, фотографій про трудову діяльність школярів.

День другий  - творчий

Девіз: “Землю прикрашає сонце,  а людину – праця

1. Виставки творчих робіт.

2. Радіопередача про  науково-технічні досягнення.

3. Зустріч з людьми різних професій.

          

День третій – навчально - пошуковий

Девіз: “Знання складаються з дрібних крихт щоденного досвіду

                                                                                        (Д. Писарєв)

1. Нетрадиційні уроки в школі.

2. Загальношкільна операція “Пошук”.

                        

День четвертий – ігровий

Девіз: “Гра -  це та чарівна паличка, яка навіть нудне заняття  вмить  перетворює на цікаве і захоплююче

1. Ігри.

2. Усні журнали, конкурси, вікторини, турніри, змагання.

 

День пятий – святковий

Девіз: “Хто перший у праці, тому слава скрізь

1. Свято праці і бережливості.

2. Підсумки тижня.

 

Наведений вище план предметного тижня з трудового навчання показує, що під час його проведення, в числі інших заходів, приділяється увага і усним журналам, конкурсам, турнірам, вікторинам, змаганням. Практично встановлено, що найбільший успіх  від їх проведення приходить тоді, коли учні самі беруть активну участь у їх підготовці і проведенні.

       Тематика усних журналів підбирається дуже прискіпливо і різносторонньо, зв’язується з працею взагалі, з життям села, інтересами учнів, технікою, науковими досягненнями. Штаб визначає основну мету усного журналу і у відповідності до неї планує зміст і об’єм  його сторінок, які готують самі учні. Вони працюють із спеціально підібраною літературою, готують необхідну наочність за допомогою сучасної комп’ютерної техніки, яка є до їхніх послуг у комп’ютерному класі.

         Цікаво проходять конкурси, вікторини, олімпіади або турніри. Накопичений досвід роботи в проведенні заходів дає можливість говорити про те, що вони позитивно впливають на кругозір учнів, вносять у процес пізнання елементи змагань, боротьби за перемогу, високі результати, показують наочно, що для досягнення перемоги потрібні знання, здобуті на уроках трудового навчання та з інших предметів, тобто вказують на необхідність вчитися.

        

            Слід відмітити, що   заходи з трудового навчання та виховання є традиційними в нашій школі. Вони дають можливість прогнозовано впливати на здобуття учнями знань, на знайомство з майбутньою професією, готують їх до самостійного життя, виховують почуття гордості, самоповаги, впевненості у своїх можливостях, відчуття того, що ти багато чого вмієш, знаєш і можеш!

 

 


 

    Виховний захід "ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ПАПЕРІЮ"  

 

Іскорка таланту схована при народженні в душі кожної людини. Від того, як її плекатимуть, який вона отримає розвиток,чим наповнюватимуть, хто оточує,

залежатиме чи вона згасне, чи розгориться дивним полум’ям, даючи наснагу до праці та милуючи оточуючих чудовими витворами мистецтв.

Кожна особистість у чомусь неповторна і виразна. Зараз у нас пора юності. Це період поєднання грайливих мрій та серйозних задумів. В юності людина робить найвеличніше відкриття відкриває саму себе. У цих пошуках глибокий зміст: кожен може розкрити свої реальні, досі незнані, можливості через світ захоплень. Але як цього досягти?  Тому тема нашої зустрічі: « Паперове мистецтво ».

Пісня "Из чего же"

      Важко собі уявити, як би люди обходилися без паперу.

 Життя без паперу неможливе для сучасної людини: на ньому  ми пишемо, малюємо, робимо креслення і схеми. Папір використовується для письма, графічних робіт, створення художніх і побутових виробів. Але найбільше папір потрібен для друкування книг, газет, журналів. Завдяки цьому між людьми швидко поширюється різна інформація, знання, які зберігаються на папері і передають досвід людства новим поколінням. Завдяки паперу ми знаємо, як жили, що робили, що думали люди багато століть тому. Завдяки паперу наші нащадки дізнаються, як ми живемо  наш час.

 

 Такий  звичайний  і звичний,  папір лежить в основі безлічі необхідних речей. Він йде на упаковку різних товарів. З більш товстого паперу - картону роблять коробки, ящики.  Спеціально оброблений папір йде на виготовлення деталей машин, ізоляторів, пробували навіть робити з паперу мости і літаки.

 Зараз в світі виробляється понад 300 млн. тонн паперу і картону на рік, що становить близько 50,8 кг на душу населення.

 Так що ж таке папір?

 

 Папір - повсть, що складається з подрібненого рослинного  волокна, що мають вигляд листів товщиною від 0,2 до 0,3 мм, різних розмірів і відтінків кольору.

2 З'явився папір дуже давно.  Людина випробувала  безліч варіантів, перш ніж знайшла зручний матеріал для письма.  Вона  робила  записи риб'ячою кісткою на пальмових листках, вирізала  піктограми на кістках убитих тварин, і на камені. Потім як основи стала  використовувати глиняні цеглинки-плитки. Але все це було або занадто недовговічним, або недостатньо зручним у використанні.

 

 На наступному етапі розвитку писемності стали застосовувати всілякі дерев'яні таблички, покриті воском. Запис на них залишалася «стилем» - паличкою з загостреним і притупленим кінцями. Перший застосовувався для нанесення знаків. Другий - для затирання воскової поверхні у випадку помилки.

 Пошук матеріалу для письма у різних народів відбувався по-різному. Наприклад, у Китаї випалювали ієрогліфи на бамбуковій корі, а трохи пізніше стали писати спеціальною рідиною, схожою на туш. Саме ж значуще відкриття зробили єгиптяни. Саме вони першими почали використовувати для письма папірус.

 

     Папірус вже в II столітті до нашої ери почали замінювати пергаментом.Назва походить від грецького найменування - charta pergamena, тобто пергамские листи. Справа в тому, що основна маса пергаменту завозилася до Греції з малоазійського міста Пергама.

 У Малій Азії в Пергамском царстві в місті під назвою Пергама, Звідки і отримав назву, було організовано виробництво прекрасного матеріалу для письма з оброблених особливим способом шкір молодих тварин. У давньоруських пам'ятках за ним закріпилася назва Гарате (шкіра).

 На ім'я міста цей матеріал став називатися пергамент. На відміну від папірусу пергамент був значно міцніший, еластичніший, довговічніший, на ньому було легше писати, причому з обох сторін, а в разі необхідності текст можна було легко змити і нанести новий. Але, незважаючи на ці переваги пергаменту, виготовлення його було дорогим .

 Тому перший час його використовували лише для написання державних грамот, законів і статутів. Цей матеріал, на якому писали книги і документи використовувався аж до кінця ХV століття.

 

Коли про пергамент знали вже повсюди, зовсім несподівано з'явилася перший  папір. Батьківщиною його  вважається Китай. Хоча існує припущення, що китайці перейняли спосіб виготовлення паперу у туркменів. За цією версією, саме туркмени першими навчилися розпускати шматочки вовни у воді, пресувати їх, віджимати і сушити, щоб потім отримати дуже тонкий повсть.

 Перейнявши цю технологію, китайці замінили шерсть на рослинні волокна і отримали ... папір. Його  вони робили з шматочків кори тутового дерева, а також з добре розмочених стебел бамбука.

 На підтвердження того, що винайшли папір китайці. У 1957 р. у північній провінції Китаю Шеньсі. У печері Баоцян, виявили гробницю. У якій були знайдені обривки аркушів паперу. Їх досліджували і встановили. Що папір був виготовлений у 11ст. до н.е.

 

Досить довгий час рецепт створення білого аркуша тримався в строгому секреті. Папір продавався за великі гроші, обмінювалася на дорогі тканини, метал..

 Офіційним днем народження паперу прийнято вважати 105 рік нашої ери. Саме тоді китайський чиновник на ім'я Цай Лунь повідомив своєму імператору про те. Що майстрам вдалося відкрити технологію виробництва тонкого писального матеріалу.

 

 Однак папір почали виробляти в Китаї ще раніше. Заслуга Цай Луня полягає в тому, що він, будучи освіченою людиною, узагальнив і вдосконалив вже відомий в Китаї спосіб виготовлення паперу і вперше відкрив основний технологічний принцип виробництва паперу . Метод Цай Луня дозволив використовувати для виробництва паперу будь-яку рослинну  сировину і відходи; луб'яні волокна шовковичного дерева і верби, пагони бамбука, солому, траву, мох, водорості, всяке ганчір'я, конопляні пачоси, клоччя.

       Першими дізналися технологію виготовлення паперу сусіди. На територію яких, разом з подорожуючими, проникали й деякі таємниці цього процесу. Сталося це завдяки мандрівному буддійському ченцеві Дан-хо, який порушив заборону і відкривши таємницю паперу. У 610 році він прибув до Японії і повідав місцевим ченцям знання про те, як слід робити папір і туш.

 Японці швидко освоїли цей спосіб і поступово знайшли більш якісну сировину. Це нововведення дозволило японському папері перевершити за якістю китайську.

 

У 9 столітті свій  папір навчилися робити майя в Америці. До 11 століття вже й Індія, і весь арабський світ активно використовували папір у найрізноманітніших сферах.

У 12 ст. паперові майстерні з'явилися в Італії, Франції, Німеччини та Англії.

В наш час папероробні машини, виконують велику кількість складних автоматичних операйій, що забезпечують високоефективну роботу машини на швидкостях до 1000-1200 метрів на хвилину.

 З тих пір пройшло багато років. Але папір як займав  провідні позиції в житті людини, так і продовжує їх утримувати.

 

 Папір сьогодні - це самий багатофункціональний матеріал. З тих пір, як він з'явилася на світ, ним  стали прикрашати будинки, обклеювати стіни, на ньому  пишуть і малюють.З нього виготовляють коробки, упакування, роблять декоративні речі.

Песня "Однажды –однажды"

                       Пропонуємо вашій увазі цікаві факти про папір.

Я познакомиться сегодня рада с Вами!

 Мне нравится искусство Оригами.

 А вот журавлик на моей ладони,

 И, кажется, сейчас он оживёт…

 Со мною прилетел он из Японии,

 Из той страны, где солнышко встаёт.

 Я складываю Оригами, потому что

 Давно смотрю влюблёнными глазами

 На древнее японское искусство,

 Которое зовётся Оригами.

 Здесь не нужны волшебники и маги,

 Здесь нечего особенно мудрить,

 А нужно просто взять листок бумаги

 И постараться что-нибудь сложить.

Улыбки, радость дарит нам оно

 И чувство удивительной гармонии.

 Я знаю, вы полюбите его -

 Искусство Оригами из Японии!

        мистецтво “оригамі” виникло в японії  – з японської перекладається,  як мистецтво складання паперу. Майстри створюють вироби, використовуючи схеми  геометричних згинів і складок.

 Відома легенда про це японське мистецтво пов'язана з найбільш значущою і важливою фігуркою орігамі - паперовим журавликом.

журавлик –справжній символ миру і свободи. А також символ позбавлення від ядерної загрози та променевої хвороби. Це пов'язано з певною легендою  про дівчинку на ім'я Садако Сасакі. Вона народилася в 1943 році, а в 1945 під час бомбардування Хіросіми загинули її батьки.

 Сама вона була хвора на променеву хворобу. У лікарні вона почала складати фігурки з паперу. Малятко вірила, що історія про тисячу журавлів, які виконують бажання - непідробна істина. Мріючи одужати, вона один за одним складала паперових журавликів і просила про мир на всій планеті.

Пісня  "Японский журавлик"

у парках Миру Хіросіми та Нагасакі можна побачити кілька тисяч різнокольорових паперових журавликів, яких привозять з різних кінців світу як пам’ять про тих дітей, що померли внаслідок ядерного вибуху. Відтоді паперовий журавлик приєднався до голуба і став другим світовим символом – символом життя.

 

Не менш популярним є такою мистецтво “квілінгу”.

Мабуть, багатьом з нас слово "квілінг" мало відоме. Проте всі сучасні школярі знають, що, застосовуючи цю техніку, можна виготовити чимало цікавих та неповторних прикрас.

Власне, "квілінг" - термін англійського походження, від слова quill, що  перекладається, як пташине перо, гофрувати, плоїти, паперокручення. Нині цим словом іменують мистецтво виготовлення плоских або об`ємних композицій зі скручених у спіралі смужок паперу.  - Існує версія, що квілінг з`явився після винайдення паперу, в Китаї 105 р. н. е. Також є гіпотеза, що цю техніку застосовували в Давньому Єгипті, На початку нашої ери, скручуючи срібні та золоті дротики, виготовляли жінкам ювелірні прикраси та оздоблювали оселі.

 

Приблизно з 1200 року метал перестав бути доступним та дешевим матеріалом, тож його замінили на папір. Саме в цей час квілінг вперше задокументовано. Більш поширено його почали використовувати у 1500-1600 роках. Аби прикрасити релігійні догмати та ікони, французькі та італійські черниці скручували тонкий непрозорий папір та пір'я. Тоді й з'явився термін "квілінг".

Нова техніка швидко розповсюджувалася, дівчата вивчали її в школах, а молоді заможні пані проводили вечори за цим заняттям. Квілінгом не захоплювалися бідні дівчата.

 

На крилах мрії - дерево життя

І квітка щастя на його вершині.

Закоханості світле почуття

Я відчуваю в пісні журавлиній.

 

Від пісні розквітає дивоцвіт,

Та в'ється біля хати кучеряво.

І наче в казці, волохатий кіт

Уліво ходить повагом й управо.

 

Небесний дар творити диво це!

Ця витинанка, як душа народу.

В мініатюрі диво-деревце

Несе душі і серцю насолоду.

 

 

Витина́нки— це вид давньо- слов'янського, зокрема українського народного декоративного мистецтва. Включає сюжетні та орнаментальні прикраси житла — ажурні, силуетні .Витинанки виготовляються з допомогою ножиць, спеціальних дрібних пристосувань майстрів, що передаються з покоління в покоління, а також ножа, сокирки, інших знарядь

 

 Матеріалом для витинанок є папір (білий або кольоровий). Деякі люди вважають, що витинанками можуть бути вироби з дерева або із рослинних заготовок. Проте на Першій Міжнародній виставці витинанок (Вырезки мира, Вільнюс, 1991) витинанками були названі лише вироби з паперу  і тонкого картону. Витинанки використовують для прикрашання приміщень  — стін, вікон (наприклад, дивовижні фіранки на кватирках сільських хат), а також полиць, коминів, печей. Витинанки застосовують як у побуті, так і для підготовки релігійних або світських свят.

 Пісня "Ми змайстрували на уроці"

1. Ми зробили на уроці паперовий літачок,

Запустили його в небо, щоб дістав він до зірок.

Його вітер на лякає, він на сонці не горить,

І над хмарами літає, далі й далі все спішить.

приспів:

Літачок, літачок паперовий

Пролетів біля нашої школи.

Весь в малюнках різнокольорових,

Літачок, літачок паперовий.

2.Ми зробили на уроці паперовий літачок,

Зіпсували дуже ми багато зошитів, книжок.

Хочем, щоб завжди у небі, він найвище літаків,

Незважаючи на вітер, далі й далі полетів.

приспів:

3. Ми зробили на уроці паперовий літачок,

Запустили його в небо, щоб дістав він до зірок.

Його вітер на лякає, він на сонці не горить,

І над хмарами літає, далі й далі все спішить.

Ми зробили на уроці паперовий літачок.

Пауза

Зіпсували дуже ми багато зошитів, книжок.

Немов відтворення серпанку,

З паперу вирізані всі,

Ось перед вами витинанки —

Зразки чудової краси.

 

Шановні друзі!

Пройдуть роки, десятиліття.

 Зміниться наше життя.

Але ви завжди пам’ятайте

 У народне мистецтво вкладено не тільки красу, а й глибокий зміст.

 Багато інформації закодували українські майстри в орнаментах килимів, у вишивці, витинанках.

 Нехай квітнуть буйним цвітом віковічне дерево народного мистецтва

 

 і його потужна гілка – витинанка, яка чарує й чарує серця українців.


Матеріал на методичному порталі